• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Sportovní pružiny a podvozky, Eibach Pro Kit a jiné

Jo mám to vymyšlené a poměřené, ještě to hodím na papír a hodím sem.
No otazka je, co na ty podlozky reknou na STK, protoze je tam uvidi. Mozna by bylo lepsi sehnat jine pruziny. Nekteri vyrobci snizenych delaji na kombiky jine nez na sedan/lift. Nebo nejakou tuzsi oem nahradu.
Ja jsem to hodne dlouho resil, nechtel jsem prave zadek moc snizovat. Nakonec jsem ale nasel tuzsi nahradu.
 
Ne, 6 s tím problém neměla a to ani na 8J18 ET45. Na rozdíl od pětky na těch samých kolech. Snad jen při rychlostech nad 220 se roztahoval přední nárazník a maličko se přibrousila hrana předního plastového podběhu.
To si měl snížený podvozek?
 
Dam ji mezi dorazovou gumu pruziny a karoserii. Viz obrazek.

Screenshot_20230309_182954_Chrome.jpg

To je ta guma kterou jsem mel venku a zmeril jsem si to aby pekne ta podlozka do ni sedla.

Screenshot_20230309_183858_Chrome.jpg
 
Teď si čtu, že Eibach má k těm Progkitům na mazdu poznámku - Without leveling sensor. Ti z vás co máte xenony, bylo potřeba přenastavit světla?
 
Vzhledem k tomu ze aktualne mam vepredu eichach a vzadu originalni pruziny a ted pred 2mi mesici jsem byl na STK, tak jsem byl taky zvedavy a jeste jsem se na to schvalne zameril a vysledek byl takovy ze nebylo vubec treba serizovat svetla. Uvidim jak dam dozadu jeste ty pruziny stema podlozkama, tak zajedu na kontrolu na STK (mam tam synovce technika) takze neni problem to kdykoliv zkontrolovat.
 
Myslím si že senzor nemeria dĺžku tlmiča alebo pružiny ale uhol ramena, záleží teda na vzdialenosti od zeme a nie od vrchu blatníka
 
Myslím si že senzor nemeria dĺžku tlmiča alebo pružiny ale uhol ramena, záleží teda na vzdialenosti od zeme a nie od vrchu blatníka
A když je kratší pružina, tak rameno změní úhel (přiblíží se ke karoserii) a tím se změní i pozice ramínka senzoru co je tyčkou spojený s tím ramenem (ať předním nebo zadním).
Když jsem lidem montoval třeba Eibachy bez nějakých dodatečných podložek a auto si sedlo blíž k zemi o ty předepsaný cca 3cm, tak vždy bylo potřeba přizvednout světla, protože si je automatika sklopila trochu dolů.
 
Pravda, pomylil som sa, ale malo by to robiť aj tak správne, je to ako keby sa naložil kufor, či?
 
Koukám na pružiny a zajímá mě jestli má někdo zkušenost s porovnáním. Má někdo zkušenost s těma progresivníma vs např eibach?

Eibach Pro-kit - standartní pružiny 30/30

H&R - progresivní předky, zadní standartní 35/35

MTS technik - progresivní přední i zadní 35/30
 
Nevím, jestli nemá zkušenost @Max6 , ale teď mi kamarád říkal, že pružinám Eibach se prý vyhnout pro jejich tvrdost. Že prý mnohem lépe naladěné do tzv. sportovního komfortu jsou pružiny ST. Údajně mnohem více "profi" v této oblasti a auto zůstane stále stejně pohodlné...

 
Nevím, jestli nemá zkušenost @Max6 , ale teď mi kamarád říkal, že pružinám Eibach se prý vyhnout pro jejich tvrdost. Že prý mnohem lépe naladěné do tzv. sportovního komfortu jsou pružiny ST. Údajně mnohem více "profi" v této oblasti a auto zůstane stále stejně pohodlné...

Nikde nevidím zmínku o tom že mají TÜV.

Eibach Pro Kit má mladá na BM a když seovnám se svou BP na origo podvozku. Obě auta na 215/45 R18 origo kola a stejné pneu AllSeason na stejný tlak.

Při drobné nerovnosti je Eibach spíše komfortnější/stejné těžko říct.
Při větší nerovnosti je to logicky tvrdší.
Výrazně eliminuje náklon.

Celkově jízda na Eibachu se mi zamlouvá o dost víc.
 
Nevím, jestli nemá zkušenost @Max6 , ale teď mi kamarád říkal, že pružinám Eibach se prý vyhnout pro jejich tvrdost. Že prý mnohem lépe naladěné do tzv. sportovního komfortu jsou pružiny ST. Údajně mnohem více "profi" v této oblasti a auto zůstane stále stejně pohodlné...

Já jsem měl Eibachy na BM a byly v pohodě - tuhost vs komfort. Problém u mě byl, že mi snížili auto o cca 3cm což pro trasy + kde jezdím + bodykit co jsem měl bylo až moc a musel jsem ke kažnýmu obrubníku couvat jinak bych urval přední nárazník (v Příbrami dělají chodníky/obrubníky nějaký experti). Takže jsem je po cca měsící prodal @sniper200 (můžete se jeho zeptat na zkušenosti jak se mu s nima jezdí) a místo nich jsem koupil pružiny RacingBeat, který se chovali téměř identicky jako ty Eibachy, jen auto snížilo o cca 1,8-2cm (přesně si to už nepamatuju) a to už mi stačilo k normálnímu parkování.
Oboje pružiny jsem ale používal s origo tlumičema a to taky hraje obrovskou roli.

Přiznám se, že nejlepší sportovní podvozek pro silnice jaký jsem kdy na autě zažil, tak to byl od firmy Yellow co jsem měl na 323BJ a pak od BC co měl kamarád na Primeře. Tam se dalo nastavit snad všecko a když se k tomu dali dobrý pneu, tak ty auta drželi na silnici jak přilepený vteřiňákem. Problém ale třeba u těch Yellow byl, že i když se nastavil ten podvozek na hodně měkký, tak byl pořád hodně tvrdý až mi z toho začali na tom starym autě praskat misky tlumičů (i když nebyly shnilý).

Kdybych chtěl dneska tůnit, tak mě osobně by stačili jen dvoufázový tlumiče KONI FSD klidně s origo pružinama. Už jsem přece jen zpohodlněl a ty silnice u nás jsou čím dál víc na kaši.
 
Poslední úprava:
Já jsem měl Eibachy na BM a byly v pohodě - tuhost vs komfort. Problém u mě byl, že mi snížili auto o cca 3cm což pro trasy + kde jezdím + bodykit co jsem měl bylo až moc a musel jsem ke kažnýmu obrubníku couvat jinak bych urval přední nárazník (v Příbrami dělají chodníky/obrubníky nějaký experti). Takže jsem je po cca měsící prodal @sniper200 (můžete se jeho zeptat na zkušenosti jak se mu s nima jezdí) a místo nich jsem koupil pružiny RacingBeat, který se chovali téměř identicky jako ty Eibachy, jen auto snížilo o cca 1,8-2cm (přesně si to už nepamatuju) a to už mi stačilo k normálnímu parkování.
Oboje pružiny jsem ale používal s origo tlumičema a to taky hraje obrovskou roli.

Přiznám se, že nejlepší sportovní podvozek pro silnice jaký jsem kdy na autě zažil, tak to byl od firmy Yellow co jsem měl na 323BJ a pak od BC co měl kamarád na Primeře. Tam se dalo nastavit snad všecko a když se k tomu dali dobrý pneu, tak ty auta drželi na silnici jak přilepený vteřiňákem. Problém ale třeba u těch Yellow byl, že i když se nastavil ten podvozek na hodně měkký, tak byl pořád hodně tvrdý až mi z toho začali na tom starym autě praskat misky tlumičů (i když nebyly shnilý).

Kdybych chtěl dneska tůnit, tak mě osobně by stačili jen dvoufázový tlumiče KONI FSD klidně s origo pružinama. Už jsem přece jen zpohodlněl a ty silnice u nás jsou čím dál víc na kaši.
Jo když člověk vymění pak vše bude to určitě zas jinde.
Mne jde hlavně o eliminaci náklonu, který je na BP poměrně velký na můj vkus a decentní snížení aby to ladilo více oku.
Z tohoto pohledu mi jen ty pružiny postačují - až jednou odejdou tlumiče byla fajn jízda na bilstain tuším 4 obyčejná pravé s tím Eibach fungovala hezky, ale věřím ze budou pak výrazně lepší kombinace kor když se to odladí a nastaví - jenže to už dle mne nemá moc smysl pro auto do běžného provozu.
Ale na tom BM kde jsou origo tlumiče s tím Eibach je to ok za mne - ty obruvniky jak jsi psal jsou za mne leckdy problém i s origo BP takže už couvam všude a hlavně se mi tak stejně líp zajíždí pokud není moc místo.

Myslím ze Katka má taky origo tlumiče ve spojení s tím Eibachem nebo se pletu?
 
Jo když člověk vymění pak vše bude to určitě zas jinde.
Mne jde hlavně o eliminaci náklonu, který je na BP poměrně velký na můj vkus a decentní snížení aby to ladilo více oku.
Z tohoto pohledu mi jen ty pružiny postačují - až jednou odejdou tlumiče byla fajn jízda na bilstain tuším 4 obyčejná pravé s tím Eibach fungovala hezky, ale věřím ze budou pak výrazně lepší kombinace kor když se to odladí a nastaví - jenže to už dle mne nemá moc smysl pro auto do běžného provozu.
Ale na tom BM kde jsou origo tlumiče s tím Eibach je to ok za mne - ty obruvniky jak jsi psal jsou za mne leckdy problém i s origo BP takže už couvam všude a hlavně se mi tak stejně líp zajíždí pokud není moc místo.

Myslím ze Katka má taky origo tlumiče ve spojení s tím Eibachem nebo se pletu?
Tak zrovna naklon to eliminovalo u me na BNku paradne (myslim tak akorat, samo ze tam porad je). Overall hodnoceni: Manzelka ani dite si nestezuje a ja mam lepsi pocit z jizdy. Jako hlavni nevyhodu vidim jizdu na 18tkach po rozbouranych cestach, kde je to nic moc pro pohodli. Takze v lete davat pozor na rozbity cesty a v zime (mam 16tky) je vse OK (cti rozumne komfortni).

Na parkovani se da zvyknout se vsim (pokud nemas 3cm nad asfaltem :D)... Proste kde to jde couvam, kde ne, davam si pozor. Mimochodem skrabl jsem "lizatko" i s origem... ten predek je fakt nizko - hold doby starych favoritu, ktere by pri 200km/h (pokud by to vytahly) odletely, jak mely zvednutej cumak, uz jsou davno pryc.
 
Tak zrovna naklon to eliminovalo u me na BNku paradne (myslim tak akorat, samo ze tam porad je). Overall hodnoceni: Manzelka ani dite si nestezuje a ja mam lepsi pocit z jizdy. Jako hlavni nevyhodu vidim jizdu na 18tkach po rozbouranych cestach, kde je to nic moc pro pohodli. Takze v lete davat pozor na rozbity cesty a v zime (mam 16tky) je vse OK (cti rozumne komfortni).

Na parkovani se da zvyknout se vsim (pokud nemas 3cm nad asfaltem :D)... Proste kde to jde couvam, kde ne, davam si pozor. Mimochodem skrabl jsem "lizatko" i s origem... ten predek je fakt nizko - hold doby starych favoritu, ktere by pri 200km/h (pokud by to vytahly) odletely, jak mely zvednutej cumak, uz jsou davno pryc.
Jj jak říkám na BM to má mladá já s tím jejím najel cca 2000 km jako řidič a další cca 3000 km jako spolujezdec. Ano vždy tam nějaký náklon bude to by jinak bylo nepoužitelný na normální ježdění ale je to výrazně lepší. Ono samo BP na origu není v zatáčce nijak hrozny ale oproti předchozím autům e46 2,8 na sport podvozku a e46 M3 tam ten náklon je pro mne už takový větší než bych chtěl.

A jak vždy sednu do BM tak si říkám kujva tohle chceš.

Jinak má to taky na R18 jak já a i v zimě je to za mne úplně v pohodě - jezdili jsme s tím jak byla ta kalamita před Vánoci a auto plnilo skvěle i funkci pluhu 😂

Na dirach velkých je to trochu tvrdší ale tak to se nelíbí ani BP to už je proste stejný a ty malé díry cca stejný a zaplaty na silnici za mne spis lepší ale je to sporný.
 
Keď tu tak čítam vaše potreby na tvrdšie pruženie, nevie náhodou niekto ako z toho urobiť mäkšie auto? Na jar som menil komplet tlmiče kyb, pružiny sú zatiaľ pôvodné, existuje nejaká kombinácia značiek tlmičov a pružín aby to tak nebúchalo? A k tomu ma napadla otázka, ramená sú ešte pôvodné, pomôže mi vymeniť ramená s tým že spodny silentblok z ktorého ide tlmič bude čerstvý?
 
Jo když člověk vymění pak vše bude to určitě zas jinde.
Mne jde hlavně o eliminaci náklonu, který je na BP poměrně velký na můj vkus a decentní snížení aby to ladilo více oku.
Z tohoto pohledu mi jen ty pružiny postačují - až jednou odejdou tlumiče byla fajn jízda na bilstain tuším 4 obyčejná pravé s tím Eibach fungovala hezky, ale věřím ze budou pak výrazně lepší kombinace kor když se to odladí a nastaví - jenže to už dle mne nemá moc smysl pro auto do běžného provozu.
Ale na tom BM kde jsou origo tlumiče s tím Eibach je to ok za mne - ty obruvniky jak jsi psal jsou za mne leckdy problém i s origo BP takže už couvam všude a hlavně se mi tak stejně líp zajíždí pokud není moc místo.

Myslím ze Katka má taky origo tlumiče ve spojení s tím Eibachem nebo se pletu?
Tlumiče jsem měnila a mám tam obyč Bilsteny, a funguje to spolu super.
 
Nevím, jestli nemá zkušenost @Max6 , ale teď mi kamarád říkal, že pružinám Eibach se prý vyhnout pro jejich tvrdost. Že prý mnohem lépe naladěné do tzv. sportovního komfortu jsou pružiny ST. Údajně mnohem více "profi" v této oblasti a auto zůstane stále stejně pohodlné...

♦vina, mamje vepredu, jeste ty tuzsi na MPS/diesel s Bilstein B6 a je to na urovni Primery Sport/GT se seriovyma pruzinama.
Pohledej nebo si nech poslat technicky list na tvuj model a muzes si spocitat parametry. Aleono vcechny tyhle sportovni oruziny vychazeji cca stejne at uz je to HR, Eibach, Vogtlang. HR kluci co je meli na Primerach rikali, ze jsou trochu tuzi. Eibach Pro kit nejsou rozhodne nejake prkno ve stylu okruhovka se stavitelnym podvozkem.
A hlavne to neobjednavej u tohodle predrazenyho eshopu.

Keď tu tak čítam vaše potreby na tvrdšie pruženie, nevie náhodou niekto ako z toho urobiť mäkšie auto? Na jar som menil komplet tlmiče kyb, pružiny sú zatiaľ pôvodné, existuje nejaká kombinácia značiek tlmičov a pružín aby to tak nebúchalo? A k tomu ma napadla otázka, ramená sú ešte pôvodné, pomôže mi vymeniť ramená s tým že spodny silentblok z ktorého ide tlmič bude čerstvý?
To rameno pres ktery jde rlumic jsi mel vymenit rovnou, usetril by sis praci. Od jara ty KYB muzou byt uz KO jako ja je mel vzadu po par 1000km. A horni ulozeni tkumicu jsi taky menil? A jestli jsi dal novy tlumic a pruzina je puvodni, neni uz unavena a nechodi to na dorazy? Kolik ma ta pruzina najeto? Vydrzidyl nez tlumic to joo, ale zase ne milion😁

Tlumiče jsem měnila a mám tam obyč Bilsteny, a funguje to spolu super.
Ty B4 Bilstein, cerne "obyc", jsou o cca 10% tuzsi nez origo. Mam je vzadu take.
 
Back
Top