• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba - pochlubte se, za kolik jezdíte

KlikPet

rodinný člen KLANu
360
Všiml jsem si, že tady KFko nemá své vlastní téma ke spotřebě (nebo jsem jej někde přehlédl?). Je jasné, že CX-5ka není auto, které by si lidé kupovali kvůli té nejnižší spotřebě, stejně tak jsem přesvědčen o tom, že většina z nás, majitelů tohoto modelu, nejezdí vyloženě na spotřebu, i tak by mě ale zajímalo, za kolik s ním kdo z vás různě jezdí.

Já mám po 15.000 km dlouhodobou spotřebu 8,5 l na 100 km. První delší cesta (občasné přesuny z Prahy na severní Moravu nebo další časté přesuny po naší vlasti nepočítám) mě čekala až letos při zimní dovolené, kdy jsem spolu s rodinou jel na zimní lyžovačku do Itálie. Cca 730 km tam, resp. 750 km zpět s dvěma dospělými a dvěma dětmi, k tomu plně naložený kufr a plně naložený skibox na střeše. Cesta tam 8,8 l, cesta zpět 7,8 l na 100 km. Litrový rozdíl si upřímně řečeno nedokáži vysvětlit, možná "cestou z kopce dolů", možná absencí protivětru (který jsme minimálně na území Čech chytli cestou tam) a naopak trocha větru v zádech (když jsem v Brenneru u benzínky otevřel dveře, málem mi je to vyvrátilo... ;)), možná i tou Rakouskou "emisní" 100kou v Rakousku mezi Innsbruckem a hranicemi s Německem (cestou tam nás navigace hnala na Garmisch, takže jsme tento úsek nejeli). A to jsme přitom cestou zpět prchali před hrozivým a krvežíznivým koronavirem (viz mediální panika celý minulý týden na českém internetu, která nám tak trochu kazila poklidnou rodinnou lyžovačku na Paganelle...), takže jsme vlastně o to víc spěchali... ;) Nevím, každopádně i s tou vyšší spotřebou jsem nadmíru spokojen, na vysoké SUV s 2,5 litrovým benzínovým motorem myslím super hodnota!

IMG_20200223_092738.jpg IMG_20200301_120427.jpg
 
Já po 5.000 km zatím průměr 9.8l/100km (30% rychlostky, 70% město)

Ale třeba Liberec-Praha-Liberec, tempomat na 130km/h, ukazuje 7.8l/100km.
 
My/manželka máme CX-5 AWD 2.0 s manuálem, najeto bude přes 8 tis km. Poslední dobou se spotřeba pohybuje při maloměstském ježdění s mojí občasnou cestou do Prahy kolem osmi. Ekojízda se mi ještě nepovedla pod šest, opačně není problém přes deset :).

Cesta na první hory v Rakousku (1250 km, nějaké drobné ježdění na místě) byla 7.9, druhé hory v Jeseníkách (550 km, nějaké drobné ježdění na místě) 7.4. Rozdíl asi udělal střešní box, který jsme do Rakouska měli, do Jeseníků ne. Nicméně v obou případech auto narvané k prasknutí, krom lyží kočárky, atp. Ale také nezávodní styl jízdy, spíš tak do těch +10 %, nechci ohrožovat celou rodinu, sám bych jel v prázdném o dost rychleji.

Ještě nás čeká v zimní sezóně jedna Itálie, pokud nebudou vyšilovat a nezavřou přes Velikonoce Livigno :), tak určitě se opět se spotřebou pochlubím. To zase pojedeme s boxem, auto bude mít najeto o pár tisíc km víc, nejspíš i lepší počasí po cestě, tak uvidíme...

Proti začátku, kdy se skoro nedalo jet pod 8.5, spíš to bylo kolem devíti, se to teď dost zlepšilo. Jestli to ještě trochu padne a budeme jezdit dlouhodobou v létě třeba za 7.5, bude to z mé strany maximální spokojenost... Jasně, jak píšete, člověk si nekupuje vysokou krabici kvůli nízké spotřebě, ale když vím, že úplně shodný a shodně naladěný motor uměl v mém 6 Sedan ekojízdy pod pět a dlouhé cesty kolem šesti, doufal jsem ve spotřebu spíš kolem sedmi, než osmi :).
 
Prievidza smer Smokovec zimné gumy 2,0l CX 5 nie AWD cca 180km 6,7L plne auto .na diaľnici som skúšal Max 160
 
Moje spotřeba KFka AWD 2.0 je tak 7,5 litrů (taková kochací jízda ala dr.Skružný z Vesnička má středisková) a manželčina fofrjízda zas 9,5 litrů (nazval bych její to spíš jako italská údržba). Jak vidět ono záleží spíš na tom na tom, kdo má jak těžší nohu. Proto ani neuvádím, zda naložený, šířku pneu ....
 
Ja kdyz auto koupil a litalo po DE dalnicich, tak na tripu A bylo 7.0l a na tripu B bylo 6,8l. Auto jsem v Hannoveru vynuloval jel na Drazdany po dalnici 130km/h na tempomat az domů. Po prijezdu tam bylo 5,9l, no a ted po dvou mesicich a cca najetych 4000km tam ted mam prumer 6,3l. Podil byl do Rakouska na lyze, do prace a neco malo kratsi trate do 10km, rekl bych ze jezdim celkem svizne :)
 
Mám benzín 2,5 dvojkolku, dlouhodobě cca 8000km jezdím za 7,7, manželka byla na služebce, celkem tam a zpět 230 km a dojela ze spotřebou 6,3, to jsem docela hleděl
 
To pozerám, že to tu máte dosť vysoké čísla.
Ja celkovú spotrebu (za mojich cca 57000km) neviem, ale podľa palubného počítača mám za posledných cca 7000km priemer 7,5 a za poslednú nádrž cca 700km mám 6,9 l/100km.
 
Záleží určitě na těch motorech i jestli 4x4 nebo pohon dvou... Zdá se mi, že s pohonem dvou a dvoulitrem by se asi s hodně lehkou nohou dalo jezdit i kolem šesti. Z mojí zkušenosti to žere extra hodně hlavně na dálnici ve vyšších rychlostech, 160+ vede u AWD dvoulitru ke spotřebě mezi 10 a 15 (vítr, naložení, profil trasy..).
 
To pozerám, že to tu máte dosť vysoké čísla.
Ja celkovú spotrebu (za mojich cca 57000km) neviem, ale podľa palubného počítača mám za posledných cca 7000km priemer 7,5 a za poslednú nádrž cca 700km mám 6,9 l/100km.
Jazdím mesto, kopce, dialnice na 135 tempomat. Teraz Taliansko s boxom, 2000km, plne naložený cca 8,9-9,0 vietor, dialnice a okresky s kopcami svižne. Pod 7 u mna len nenaložený po rovine do 100km/h.
 
Jazdím mesto, kopce, dialnice na 135 tempomat. Teraz Taliansko s boxom, 2000km, plne naložený cca 8,9-9,0 vietor, dialnice a okresky s kopcami svižne. Pod 7 u mna len nenaložený po rovine do 100km/h.
Neviem, ja mám tiež AWD a v lete som otočil Francúzko, prevažne diaľnice tiež cca 130-140, a v kombinácii s okreskami okolo Nice, Monako a podobne (cesty nie zrovna ideálne na spotrebu) a po návrate som mal necelých 4000km spravených s 7,5l/100km - dvaja v aute s plným kufrom, rok pred tým chorvátsko 4 ľudia s plným kufrom, dialnica a tam výstup na Biokovo za celú dovolenku 8,5l/100km.
 
Otrokovice - Mnichovo Hradiště a zpět, přes HK průměr podle PP 7,7l Většinou na tempomat, dálnice 140,mimo 95.
 
Vetšinou na jedné nádrži spotřeba (dle ukazatele) v rozmezí 5,7 - 6,1. Skutečná dle dotankovaných litrů je kolem 6,2 - 6,5.
 
Schválně jsem teď - trochu z ekonomických důvodů, koronavirus a tak - zkoušel, za kolik nejméně se dá jet s naší CX-5 do Prahy a zpět (cca 120 km), a nepodařilo se mi dostat pod šest, ačkoliv bylo hezky, po dálnici jsem jel na tempomat jen 100 a ani jednou jsem nikde nepředjížděl. Výsledek byl 6.3. Je to opravdu velký rozdíl proti Mazdě 6 se 165k manuálem, kde se při podobném stylu dalo dostat pod 5. Takže krabice + AWD = 1.5 litru navrch :D

Dal jsem si to nicméně jako takový malý cíl, že se s tím autem zkusím dostat pod 6 a dlouhodobě pod 6.5, tak uvidíme... není moc kam jezdit, a když je, není třeba spěchat - naopak jsem rád, že můžu vypadnout z domova.

PS: I s 6 s 2.5 automatem to jde takovým stylem pod 5.5. Ta teď ale odpočívá, protože není kam dojíždět...
 
@Ondrej K: Napisem to takto, prevazat sa horedole, ked by si mal sediet doma na riti a nie na soferskej sedacke je velmi, velmi nezodpovedne, pokial nie si lekar alebo zachranar iba zo zvedavosti, ze zakolko litrov dam 100km lebo sa nudim.
Druha vec: Riesit spotrebu, ked auto je "krabica" a este ma aj mensiu nadrz ako sestka s awd? Aky to ma zmysel? Kazdy kto ma cx5 s 2.5 awd alebo 2.0 neriesi spotrebu predsa. To auto nikdy nebude usporne, to si mal radsej kupit trojhrncek ultramildhybrid shitygo od skodoffky.
 
Danka, so všetkou úctou a bez hystérie - prečo vŕtaš do OndrejaK ? To že išiel autom (a popri tom išiel pomaly na "spotrebu") nemá absolútny vplyv na šírenie koronavírusu!!! Naštuduj si odborné informácie a nebuď hysterická! Ja mám tiež maximálny rešpekt z koronavírusu avšak to neznamená, že nemôžem ísť autom tam kde práve potrebujem...Tiež som dnes išiel autom na záhradu trochu pre zmenu prostredia a nabrať pozitívne myšlienky na záhrade a nikoho som neohrozil ani som nerozšíril žiadny vírus! Toto fórum nie je na ventilovanie osobných traumatických pochodov vo svojej hlave ale o Mazde CX-5... ;)
Ja som tiež išiel "slušne" a spotrebu som mal tak cca 7,3 a myslím že je to fajn, nechcem auto trápiť kvoli spotrebe...
 
@Ondrej K: Napisem to takto, prevazat sa horedole, ked by si mal sediet doma na riti a nie na soferskej sedacke je velmi, velmi nezodpovedne, pokial nie si lekar alebo zachranar iba zo zvedavosti, ze zakolko litrov dam 100km lebo sa nudim.
Druha vec: Riesit spotrebu, ked auto je "krabica" a este ma aj mensiu nadrz ako sestka s awd? Aky to ma zmysel? Kazdy kto ma cx5 s 2.5 awd alebo 2.0 neriesi spotrebu predsa. To auto nikdy nebude usporne, to si mal radsej kupit trojhrncek ultramildhybrid shitygo od skodoffky.

Ja jsem nekde psal, ze nekam jezdim, protoze se nudim?
Ja nekoho ohrozuju, pokud sedim ve svem aute?
Koronavirus prochazi skrz sklo a plech?
Co je divneho na tom, ze resim spotrebu?

Je to jeden z parametru auta, resim ho asi tak stejne, jako resim vykon nebo jizdni vlastnosti (to mam resit jen u zavodniho auta, nebo?). Zvlast v topicu, ktery je tady na to zalozeny. Nema-li smysl resit spotrebu u aut, mohli by to take vyrobci prestat uvadet, ne? A tady na klanu bychom mohli zrusit treba veskera temata na adresu spotreby. Ale bohuzel asi ne kazdy je v situaci, aby ji mohl neresit, nebo ji resit chce i kdyby nemusel, a tedy vstupuje mu do rozhodovani o aute... nejen tady plno lidi menilo z 6 na CX5 nebo opacne, nebo se rozhoduji mezi Kodiaqem a CX5, nebo mezi XC60 a CX5... cokoliv. Plno lidi taky zajima, kdyz uz ho maji, jak jsou na tom ostatni. Mne osobne by asi financne nezabilo, kdybych mesicne protocil nekolik tisic litru, ale porad nechapu jakou to ma spojitost s jejim resenim nebo neresenim.
 
A jen tak na okraj si myslim, ze drzet spotrebu co nejniz v dobe, kdy je problematicka distribuce zbozi, je spravny pristup. Nekdo musi paliva rozvezt na benzinky (ridic cisterny, obsluha cerpaci stanice pak asistuje), nekdo mi je musi prodat (obsluha za prepazkou). Kdy jindy je ohleduplne a zodpovedne resit spotrebu, nez ted...
 
Back
Top