• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Repase ALU disků (pískování, lakování)

Tak tady jsou slibene fotky. Foceno ve sklepe,kde nebylo moc svetla, a mobile,takze kvalita horsi. A rozhodne jsem nenafotil vse. Jsou dost spinavy,tak jsem udelal jen tyto 3 fotky.

renovace-alu.cz05b573b407a37575d631bbcffa6ba450.jpgac8cfd62fca2b67949eb6f9369c76a73.jpg35b0ba93103ef49dfa368357107da830.jpg

Odesláno z mého XT1635-02 pomocí Tapatalk
 
Tak to stojí za prd. Asi výstupní kontrola nějak vázne, nechápu že to může poslat zákazníkovi a být se svou prací spokojen. Ostatně chlápek z pneuservisu v Dolních Počernicích si na něj taky stěžoval, že kvalita není co dřív bývala. Proto mi dal kontakt do Svémyslic.
 
Ja mu dnes po pul roce napsal a poslal mu fotky. Odepsal,ze pry to je oxidaci. Ja s tim nemam bohuzel zkusenosti, tak se mi to tezko soudi. Psal doslova toto:

"...způsobené ale napadeným hliníkem oxidací. Který se pak takto při pískování vydrolí. Je to právě v mistech kde lide zpravidla zanedbávají údržbu, nemyjí kola důkladně mezi loukotěmi a pak kola napadne oxidace a při pískování se hliník jakoby drolí. ... Veškerá renovace je odrazem kvality a stavu disků, nelze prostě bohužel dodávat za cenu 700 Kč disk lidém fungl nové disky když zašlou na renovaci disky s vyoxidovanými loukotěmi. ..."

Delal i "2x" tmeleni (predpokladam ze myslel na dvou mistech),ale asi je fakt,ze pokud to bylo zoxidovany a vydrolilo se to,tak za 700,- za kolo asi nemuzu cekat zazraky. Nerozumim tomu a nevim,v jakym stavu ty kola byly. Origo barva se odlupovala na docela dost mistech. Byly tam takovy puchyrky. Je mozny,ze to bylo hodne zoxidovany. Ja ani nevim,jak zoxidovanej hlinik vypada :)

Odesláno z mého XT1635-02 pomocí Tapatalk
 
Za 700,-Kč se disk udělat pořádně nedá. Podle foto to vypadá, že disk opískoval, použil plnič tzv. mokrá na mokrou(bez broušení před aplikací barvy) a ten kopíruje podklad. Takže disk má skoro stejný povrch jako po pískování, akorát je v barvě. Aby byl šik, musel by použít brousitelný plnič a po vytvrdnutí celý disk před stříkáním barvy obrousit, převážně ručně. Neskutečně blbá práce. Za 1h. to neuděláš, za 150,-/h. nechtěj dělat ani brigádníci a kde je pískování, čištění, lakování a materiál.....???
 
A kdybych to chtel mit top, na kolik by to cca mohlo vyjit a kde by byla jistota dobre odvedene prace?

Odesláno z mého XT1635-02 pomocí Tapatalk
 
Cenu si musí určit lakýrník podle skutečného stavu disků. To bych střílel od pasu. Poptej se ve svém okolí.
 
Robia pieskovanie diskov miesto chemického odlakovania, ale tak snad to az taky problem nie je. Skusim im zavolat. Diky
 
Po důkladném očištění jsem si všiml, že na koupených cca tříletých originálních 17" Mazda discích na CX5 začíná na cca 8 místech oxidace, "bublinky" pod lakem, zatím převážně ze zadní strany loukotí, ale dostává se to už na třech místech dopředu. Teď na nich už zimu odjedu, když jsou obuté a utopil jsem v sundání starých pneu a přezutí na nové 1600 :), ale na jaře bych s nima mohl něco udělat. Zatím jsou aspoň dokonale vyčištěné a ve vosku, ale to už asi ničemu moc nepomůže (disky jinak samozřejmě komplet čistím cca ob týden).

Tito renovátoři disků to tedy umějí vyřešit/zachránit? Celková napadená plocha na všech discích dohromady bude tak do 10cm2, takže to asi není takové práce něco i případně ručně brousit, spíš mi jde o to, zda to vůbec spolehlivě jde a nevrátí se to hned znovu?

A druhý dotaz, jestli někdo víte — když to nově lakují, je to stejné jako s lakováním kastle auta, tzn. dal by se sehnat identický kód barvy a tedy i namíchat shodnout barvu, jako mají nějaké orignály disků od Mazdy? Líbil by se mi stejný odstín, jako mám na 19" discích na Mazdě 6. Přijde mi inspirovat se existující barvou bezpečnější, než sázet na něco jen podle vzorníku nebo od oka...

Co se týká ceny, odtušil jsem z příspěvků výše, že je adekvátní připravit si na kvalitní práci třeba 6 - 8 tisíc? Budou pak dražší, než by bývala byla koupě nových, tak to občas s použitými věcmi bývá, ale pokud bych s tím šmahem sfouknul ten jiný odstín, můžu to brát jako investici do zkrášlení auta :D
 
Poslední úprava:
Mám nějaké drobné oděrky na Alu kolech, má smysl to nějak ošetřit ? Čím ? Barvu asi ve stejném odstínu neseženu nebo dá se třeba koupit v Mazdě opravné pero tak jako třeba na lak karoserie ? Má smysl to třeba opravit jen bezbarvým lakem ?
Esteticky to teď vypadá v pohodě, jde mi jen o to, aby to nějak neoxidovalo a nezhošovalo se to. Díky.
 
Po důkladném očištění jsem si všiml, že na koupených cca tříletých originálních 17" Mazda discích na CX5 začíná na cca 8 místech oxidace, "bublinky" pod lakem, zatím převážně ze zadní strany loukotí, ale dostává se to už na třech místech dopředu.
Na autě v záruce je možné oxidaci řešit následovně: AUTO EFEKT - Zlín
Záleží na stavu, jak kola vypadají.
Ano dobrý renovátor kolo opraví tak, že není nic poznat a oxidace se navrátí. Mazda made in China kola nejsou ze zadní strany lakována a proto jim dá zabrat už první zima v soli..
Kola po 3 sezonách vypadají stále jako nová: Naturalova 6 GH Lilac Silver ;)
Mám nějaké drobné oděrky na Alu kolech, má smysl to nějak ošetřit ? Čím ? Barvu asi ve stejném odstínu neseženu nebo dá se třeba koupit v Mazdě opravné pero
V mazdě určitě ne, ale v jakékoli lepší lakovně namíchají jakoukoli barvu do spreje či tužky.
Osobně bych drobné oděrky zrovna na kolech neřešil a pokud se jedná opravdu o drobné oděrky na přední lakované straně, tak zhoršení a oxidace nehrozí. To tě spíše donutí zadní strana a hrany komplet repasovat celé alu za pár let :cool:
 
Na autě v záruce je možné oxidaci řešit následovně: AUTO EFEKT - Zlín
Záleží na stavu, jak kola vypadají.
Ano dobrý renovátor kolo opraví tak, že není nic poznat a oxidace se navrátí. Mazda made in China kola nejsou ze zadní strany lakována a proto jim dá zabrat už první zima v soli..

Problém je, že jsem je koupil sundaná z jiné stejné Mazdy. Naše auto je roční, disky starší, ale i ty disky, se kterou jsme koupili CX-5, a jsou roční, jsou identické. Starší než 3 roky tyhle druhý disky nejsou, protože Mazda je déle na autech nemá, ale prostě nebyly prodané konkrétně s mým autem :). @Ondrej Suma to asi neprojde, ne? (Počítám že Mazda eviduje výrobní číslo disku.)

Co se týká výdrže disku, možná jim dá zabrat už první zima v soli, ale na mých Mazdách s lakem a korozí kol nikdy problém nebyl, podle mě jde o dost o to, kde člověk žije (hory vs nížina), jak je člověk průběžně čistí a oplachuje, a jak jsou skladované. Tyhle jsem koupil s bordelem natlačeným v těch prohlubních na zadní straně, a vlastně v každém zákoutí, takže si to tam všude mohlo vesele korodovat i celý léto, i když pohledová strana disku vypadala pěkně. Na první pohled jsou víceméně jako nové, doslova jen pár škrábnutí laku.

Ale jestli se té renovaci a její výdrži dá z Tvé zkušenosti věřit, asi do toho holt půjdu takhle po vlastní ose a za vlastní prachy a rovnou lehce změním ten odstín.

Díky!
 
máte někdo zkušenosti s pískováním, odlakováním, repasí a následným lakováním/komaxitováním alu disků? Moje origo Mazdí disky nejsou moc kvalitně nalakované a odprýskávají, chtěl bych jim dopřát repasi a nejspíš i jinou barvu ;)
Ahoj. Zkušenosti zatím nemam ale doporučuji přečíst tenhle článek, myslím si, že je celkem vhodný http://www.google.com/search?q=/sluzby/lakovani-alu-disku/
 
Nechal jsem si prelakovat kola vc. tmeleni. Jak jsem zde psal v prislevku ze 4.7.2019, puvodne zoxidovana kola jsem poslal na komaxit a nebyl jsem spokojeny. Nerikam,ze to byla chyba toho,co to zpravoval. Byly tam vyoxidovane a vydrolene diry,ktere po komaxitu sly docela dost videt. Proto jsem tentokrat nechal vytmelit a prelakovat. S vysledkem jsem temer spokojen. Kola vypadaji pekne. Kdyz je clovek hnidopich, ma je umyte, na stole a pod lampickou (muj pripad), vidi nedokonalosti,ale normalne videt nejsou, takze po teto strance super. Jedine,co me trosku zklamalo,ze jedno kolo jim asi spadlo a bylo trosku dodrene. Jednalo se asi o 5 cca 3 - 5mm odreninek na rafku jakoby ze spodni strany (blizko pneumatiky),takze nesly skoro videt. Ale mel jsem obavy,aby to tam nezacalo znovu oxidovat,tak jsem si koupil stribrny a bezbarvy lak, trosku zdrsnil pilnikem a prelakoval. Z druhe strany disku jsem to nekontroloval. Tam to snad nevadi. I s prezutim gum a vyvazenim to vyslo na 7.500 v diskservis klobasa nedaleko Brna. Jen me mrzi,ze to servisy berou vsechno jako spotrebak. Kdyz uz mi zalezi na vzhledu a necham si to prelakovat,nechcu to mit zbytecne dodrene. Servisum je to ale jedno. Hned jak vzal orech, zasrouboval srouby,tak uz jsou od toho dodrene ty diry na srouby. Pritom staci jen nejaka hadra.

20201129_123201.jpg
 
Back
Top