• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Jak pečovat o automobil

Pomohly Vám tyto rady?


  • Celkem voličů
    38
Zdravím,jak se používá detailer od doris?

Já to použil na čistý a navoskovaný lak a černý plast a chromové listy jako vnějši krycí vrstvu. Stačí velmi málo. V mém případě jsem spotřeboval tak 40-50ml na celé auto. Vhodné je použít mikrovlákno a proložit si to mikrotenovým sáčkem. Důvodem je nižší spotřeba. Lze také mikrovlákno trochu na počátku aplikace navlhčit (ale opravdu málo, jen aby to bylo mírně zavlhlé). Snáze se to aplikuje.

Zavlhčeným mikrovláknem jsem to aplikoval a suchou stranou pak krouzivymi pohyby vylestil. Kdyz je auto navoskovane a pripravene na detailer, tak mi to trvalo tak do 30 min.
 
Moc jsem to zatím neřešil, protože mám malý nájezd kilometrů. Ale fakt je ten, že první drobný zásek od kamínku se mi tam už na nárazníku objevil. Podle mého názoru je tady nejúčinnější prevence a tedy kvalitní fólie. A k tomu má smysl se rozhodnout hned na začátku, když je lak v top stavu. Pak už je to IMHO zbytečné (alespoň tedy u plastového nárazníku)... Jedno z vláken to tady podrobně řeší včetně druhů folie a tak. Proto jsem dnes poptal WrapStyle na polep nárazníku a ještě uvidím... Většina kamínků létá nízko, takže zrcátka a kapotu asi řešit nebudu, ale možná změním názor, až se objeví první zásek i tam. :)

Zatím jsem si dal fólie na hrany dveří, jamky u klik dveří a ložnou plochu kufru.

Já mám výhodu, že jezdím více po městě a nejhorší to podle mě mají ti, kteří tráví více času na dálnici. Navíc nelepím se nikomu na kufr, takže to taky trochu pomůže... Ale i tak se tomu prostě nevyhneš. :(

U mého druhého auta se mi osvědčil vosk v barvě laku a chipstick. V tehdejší době (konec devadesátých let) se ochranné fóliování takto nepoužívalo, takže to byla nejjednodušší cesta. Fakt je ten, že z větší vzdálenosti je to relativně ok, ale když přijdeš blíže, ďubky prostě i tak nějaké vidíš. Pro tyhle účely používám pro můj zelený Nissan Turtle Wax Color Magic v barvě a k tomu chipstick. Absolutní detailer by ale spokojen nebyl. Bohužel se ale tento vosk přestává dělat (alespoň tedy můj odstín barvy, jak mi tvrdil prodejce). Nahrazuje ho řada Turtle Wax Radiant s omezenou paletou barev (tuším např. černá, stříbrná, červená a už se k tomu, myslím, chipstick nedává...).

Možná @Doris by ti poradila konkrétní účinnější a profesionálnější řešení (jemné broušení/leštění) nebo možná vhodný přípravek na rozleštění...

Mam levnou folii udelany cumak az po zrcatka. Popravde pri cene noveho narazniku a blatniku z polska do toho priste nepujdu.... Naopak kapotu a zvedajici se cast strechy doporucuji idelat co nejdriv.
 
Mam levnou folii udelany cumak az po zrcatka. Popravde pri cene noveho narazniku a blatniku z polska do toho priste nepujdu.... Naopak kapotu a zvedajici se cast strechy doporucuji idelat co nejdriv.

Jj. Já teď řeším nárazník, kapotu, zrcátka, přední světla a prahy (hrany dveří a hranu u kufru už mám). Zvedající částí střechy asi myslíš tu část, co je těsně nad čelním sklem, která se ještě trochu opticky zvedá?

Každopádně kdybych věděl, že auto půjde brzo do světa, tak bych to fóliování nedělal. Jak už tady někde ve fóru zaznělo, je to pak investice pro budoucího majitele a ne pro mě. V prodejní ceně se pak foliování často velmi těžko promítne... Navíc na plastových dílech jako jsou nárazníky, je to čistě jen estetická věc. U mého 20 let starého jiného garážovaného Japonce mám i nějaké drobné záseky od kamínků v kapotě a rez tam není. Není to ale vodou ředitelná eko tenká barva, jak je na Mazdě (resp. snad asi na všech současných autech)...
 
Jj. Já teď řeším nárazník, kapotu, zrcátka, přední světla a prahy (hrany dveří a hranu u kufru už mám). Zvedající částí střechy asi myslíš tu část, co je těsně nad čelním sklem, která se ještě trochu opticky zvedá?

Každopádně kdybych věděl, že auto půjde brzo do světa, tak bych to fóliování nedělal. Jak už tady někde ve fóru zaznělo, je to pak investice pro budoucího majitele a ne pro mě. V prodejní ceně se pak foliování často velmi těžko promítne... Navíc na plastových dílech jako jsou nárazníky, je to čistě jen estetická věc. U mého 20 let starého jiného garážovaného Japonce mám i nějaké drobné záseky od kamínků v kapotě a rez tam není. Není to ale vodou ředitelná eko tenká barva, jak je na Mazdě (resp. snad asi na všech současných autech)...

Od hrany celniho skla ( vcetne ) az k B sloupku. Starsi auto se s nasim novym neda srovnavat. Po 2 letech a najezdu cca 60.000 km sem mel uz par rezavych tecek a desitky direk az na plech. Bracha mel volvo z roku cca 2012 s x nasobnym najezdem a nikde nic....
 

Jj. :-( Tak to je, předpokládám, důsledek časté jízdy po dálnicích a ev. zimní kamínkový posyp, což zvyšuje frekvenci vzniku podobných záseků do laku... Ale při troše "štěstí" to chytneš ve městě taky.

Celkově si myslím, že je škoda, když většina moderních aut už ani nemá zástěrky. Argument, že to není potřeba, mě moc nebere. Ano, je pravda, že zástěrky většinou pohledově autu nepřidají, ale praktické to je a alespoň to může o něco snížit možnost odstřelování kamínků z pneumatik.... A vlastně tím i člověk chrání svoje auto. Já jsem si je na Mazdu hodil na přední i zadní podběhy.
 
Jj. :( Tak to je, předpokládám, důsledek časté jízdy po dálnicích a ev. zimní kamínkový posyp, což zvyšuje frekvenci vzniku podobných záseků do laku... Ale při troše "štěstí" to chytneš ve městě taky.

Celkově si myslím, že je škoda, když většina moderních aut už ani nemá zástěrky. Argument, že to není potřeba, mě moc nebere. Ano, je pravda, že zástěrky většinou pohledově autu nepřidají, ale praktické to je a alespoň to může o něco snížit možnost odstřelování kamínků z pneumatik.... A vlastně tím i člověk chrání svoje auto. Já jsem si je na Mazdu hodil na přední i zadní podběhy.
I to male procento modernich aut co ma zasterky tomu nepomuze. Vsimni si jak jsou kratke. Starsi auta meli zasterky cca 10cm od karoserie dolu. Dnesni moderni maji zasterky polovicni...
 
I to male procento modernich aut co ma zasterky tomu nepomuze. Vsimni si jak jsou kratke. Starsi auta meli zasterky cca 10cm od karoserie dolu. Dnesni moderni maji zasterky polovicni...

Ano, to je pravda. Proto tu i Doris sháněla větší "lapače", než origo tovární z výroby. Každopádně i ty tovární alespoň "něco" zachytí. Na předním podběhu vidím funkci v tom, že se hlavně šetří práh. Je tam sice například u šestky plastová lišta, ale ta je jen zespoda na prahu. A v zadu to trochu šetří plastový nárazník a je to trochu ohleduplnější k ostatním plechovým účastníkům v provozu. :)
 
Ahoj, tak jsem nakonec dal transparentni polyuretan na kapotu, predni naraznik, zrcatka, prahy, hranu kufru, spodni casti dveri k prvnimu lomu a hrany dveri.

Na prvni fotce kapoty, kam se folie davala, je videt, jak ma folie perfektni hydrofobni vlastnosti.

Na druhe fotce se strechou sice folie neni, ale hydrofobni efekt zajisti autokosmetika od Doris. :)

99037E00-037C-47C0-9A4F-5D9A0994A6EC.jpeg

0DC4FC62-728B-4620-9CE3-3E92E6B11E04.jpeg
 
Nebojis sa, ze strhnu aj lak keď ju budu davat dole?
Kdo se boji, nesmi do lesa. :) Ale jen pro zajimavost na hranach dveri jsem mel puvodne pvc, ktere bylo udelane spatne a slo to bez problemu dolu, kdyz se to predelavalo. Pravda ale asi uz po trech mesicich od instalace. Strasne zalezi podle me na tom, aby folie byla potazena spravnym lepidlem. Wrap Style si to nechava delat ve fabrice v Nemecku (potahnout folii lepidlem) a udajne neni moc mist, kde to umi vyrobit, kdyz dodas folii. Kdybych bral folii z Ciny, tak bych se bal. Takhle, co jsem zjistoval, by to melo byt dle referenci OK. Definitivne uvidime s postupem casu.

Spis bych se bal, kdyz se dela pri instalaci s nozem. Musis mit ruce jako chirurg. :)
 
Teď jsem si nechal voskovat auto v servisu, protože jsem si na to netroufl. Po pročtení vlákna na jaře zkusím navoskovat voskem a návodem od Doris.

Jen mě teď napadlo, jak je to s ometáním auta v zimě. Nebude laku/vosku vadit ometání kartáčem? :confused:
 
Teď jsem si nechal voskovat auto v servisu, protože jsem si na to netroufl. Po pročtení vlákna na jaře zkusím navoskovat voskem a návodem od Doris.

Jen mě teď napadlo, jak je to s ometáním auta v zimě. Nebude laku/vosku vadit ometání kartáčem? :confused:

Voskovani auta je takovy ritual a cloveka to musi i trochu bavit. Jinak to nema moc smysl delat, protoze uz po hodine by to jinak zaclo pekne otravovat. :) Ja se snazim to udelat vzdy na jare a pred zimou. A vysledky jsou podle me znat. Zatim tedy ne u Mazdy, tu mam kratce, ale u meho druheho auta je to po dvaceti letech videt.

Kdyz uz clovek musi ometat snih z auta, tak kdyz je to prasan a mrzne, dela se to opatrne a nepouziva se zrovna rejzak, melo by to bejt v pohode. Ja jeste necham tenkou vrstvicku snehu na laku. Nema smysl to “drit” az na samotny lak. Pokud je obleva a snih je tezky, uz je to horsi, protoze jak snih “jezdi” po laku, muze se preci jen nekdy zpravidla snaze poskrabat v dusledku pripadnych zachycenych necistot na laku... Chce to proste cit a byt opatrny podle situace a mit mekka vlakna smetacku... Rozhodne bych neometal auto treba nejakou plastovou skrabkou. Tu pouzit jedine na sklo.
 
Já navrhuji: Pokud nemáš garáž a nemůžeš vyjet pěkně s teplým a čistým autem, tak v zimě nejezdit!!
 
Garaz je samozrejme idealni vec, ale ne vzdy se zadari zaparkovat v garazi.

Navic je potreba doplnit, ze pokud auto neni ciste a je od soli, je lepsi, aby auto stalo v nevytapene garazi, jinak sul laku skodi jeste vic. Take je potreba, aby byla garaz standardne odvetravana, aby se v ni zbytecne nedrzela vetsi vlhkost.
 
Voskovani auta je takovy ritual a cloveka to musi i trochu bavit. Jinak to nema moc smysl delat, protoze uz po hodine by to jinak zaclo pekne otravovat. :) Ja se snazim to udelat vzdy na jare a pred zimou. A vysledky jsou podle me znat. Zatim tedy ne u Mazdy,.....

Přece nemusíš auto voskovat sám, ale můžeš si jej nechat navoskovat :p Kamarád, který mi opravuje auto říkal to samé před zimou a na jaře. Taky si myslím, že jde poznat jak se kdo stará celkově o auto. A stojí to za to. Každý si to musí rozhodnout sám, jestli mu to za to stojí.

Když mám na autě prašan je to pohoda. Na minulým autě jsem používal takovej ten smeták na sníh. Přišlo mi, že je docela drsný, proto jen tak zlehka. Zkusím sehnat někde měkčí. Ale ptám se, jestli není nějakej další fígl jak na to. Ale nejspíš není :). Nebo čemu se nějak vyloženě vyvarovat. Je to pořád to samé, jen trošku opatrněji.

Já navrhuji: Pokud nemáš garáž a nemůžeš vyjet pěkně s teplým a čistým autem, tak v zimě nejezdit!!

V zimě nejezdit, když potřebuješ jezdit je rada nad zlato. Garáž mám, ale je cca 2km daleko. Proto ji využívám jen jako skladiště a dílnu. Ne každý žijeme v baráku s garáží ;)
 
...klíííd...dovolil jsem si jen trošku zavtipkovat a kdo to nepochopil, tomu se hluboce omlouvám:) Také nežiju a nikdy jsem nežil v baráku s garáží...
 
Zdravím, máte někdo zkušenosti se značkou Meguiar's? Konkrétně přípravek Ultimate Wax Liquid. Je to kvalitní ochrana laku, nebo se jen platí za značku? Děkuji moc za váš čas.
 
Back
Top