• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Náhodné samovoľné spustenie alarmu

Nejjednoduchsi je odpojeni sireny. Nemusis odpojovat baterku ani nic jine. Jediny vedlejsi efekt je, ze ti auto po zamknuti 2x blikne smerovkama (hlasi ze ze n a alarmem neni v poradku). Alarm se bude dal nahodne spoustet ale nebude houkat. Druha varianta je zajst do autorizaku kde ti za 500kc vyjedu 10poslednych pricin spustenia alarmu a budes vediet proc se spousti. Pak bud bpravit nebo pouzit prvu variantu. A myslim me ti to dokaze autorizak i vypnout v ridici jednotce.
 
[QUOTE="Mr.Scully, post: 85505, member:
4. chtěl jsem to jednoduše vyřešit tím, že nechám auto odemčené (šance na krádež je u nás před barákem z několika důvodů naprosto nulová), ale ta potvora se po pár sekundách zase sama zamkla :D Dá se tahle nechtěná samozamykací vlastnost nějak vypnout?
.........
Samozamykání funguje v případě že auto odemkneš a do nějaké doby neotevřeš dveře. Pokud po zaparkování auto nezamkneš tak se samo nezamkne.
 
Super, díky za info oběma. Takže to vyřeším tak, že odemknu, otevřu dveře, zavřu dveře a nezamknu :) A až pojedu do autorizáku, kde mi dokázali sehnat silentblok, který je podle všeho jinak po celé Evropě naprosto nedostupný, tak je zkusím poprosit, aby diagnostikou buď zjistili příčinu nebo to zkusili přímo úplně vypnout. Dneska nemá zvukový alarm absolutně význam, houkání nezvedne nikoho ani od kafe.
 
@Mr.Scully
1) po odpojení sirény je alarm NEAKTIVNÍ. Po chvíli od zamknutí je potvrzeno 3x zablikáním směrovek - alarm neaktivní. Stejného efektu docílíš odpojením čidla v zamku kapoty (a nemusíš se drbat s tapecem)

2) bude se na diag zobrazovat chyba odpojené sirény, (je v ní i čidlo náklonu)

3) autolock jde vypnout a to i přes FORScan s plnohodnotným adaptérem na MS-CAN + HS-CAN

4) když necháš auto odemčený, podstatně rychleji se bude vybíjet baterie, protože některý jednotky zůstávají aktivní

Než to zrušíš zajeď do toho autorizáku na výpis chyb. Aspon budeme vidět co to spouští a třeba konečně vymyslíme řešení tohoto dost rozšířenýho problému ;)
 
@no_hits Autorizák se se mnou moc nebavil, resp. byli ochotní, ale vypnout alarm diagnosticky neuměli a nebyl bohužel časový prostor ani na ten výpis chyb, leda bych se objednal dopředu atd. a to jsem neřešil. Takže bych nejradši zkusil bod 1 - opravdu platí, že vytrhnutím konektoru čidla zámku kapoty se deaktivuje celý alarm, tedy všechny okruhy (náklon, interiérové čidlo atd.)? Zní to jako nejjednodušší varianta - nechci se drbat s tapecem, ani odpojovat baterku a pak řešit chyby na diagnostice.

Btw. neexistuje k Mazdě nějaká Android aplikace + bluetooth zástrčka do diag zásuvky? Mám to na autě jiné značky a je to super, že i jako totální laik si tam sám přečtu chyby nebo nastavím různé parametry v autě.
 
Odpojením kontaktu na zámku systém detekuje chybu (která se zobrazí v DTC) a systém se deaktivuje.

Škoda ten výpis chyb systému alarmu je to jediný čeho jsme se mohli chytnout a konečně někam posunout. Velká škoda, VELKÁ :-(
Mazda má 2 sběrnice CAN BUS (MS-CAN a HS-CAN) většina adaptérů je napojena jen na jednu z nich. Pro mobilní aplikace jiná možnost ani není, pokud chceš detailnější info chce to PC, notebook případně tablet s Windows a kabel s plnohodnotným adaptérem.

Základní adaptér ti pomůže jen číst DTC z některých jednotek a sledovat jen některá Live data
 
Díky moc. Pokud zvládne výpis chyb i nějaká relativně běžná diagnostika (myšleno nějakej Bosch za čtvrt mega, žádná čína), tak se někdy stavím u kamaráda v (normálním neautorizovaném) autoservisu, kde není třeba se objednávat. Každopádně díky moc, vyškubnu teda provizorně čidlo kapoty a až se dostanu někdy do servisu, tak ta historie chyb by tam měla být vidět. Alarm se mi spouští obvykle večer nebo v noci, přes den se mi to myslím ještě nestalo.
 
Ahojte, také se mi to náhodně spouští. Nechal jsem vyměnit konektor u čidla kapoty (byl v něm lehce opálený pin) a mechanicky jsem se pokusil vyčistit ten velký bílý sdružený konektor pod krytkou pojistkové skříně (popsáno v tomto vlákně na začátku, fotku mojeho přikládám) a alarm se více než týden nespustil. Každopádně včera opět ano, takže ho vyměním (nechám vyměnit) a uvidíme. Byli jste někdo někde na diagnostice? V autorizáku ve Zlíně mi pán po telefonu řekl, že "diagnostika není všemocná" a nebyl si jistý, jestli v tom výpisu bude vidět, které čidlo ten alarm spouští...

C7C9930D-6C99-452E-97AD-021F8062D509.jpeg
 
Ten konektor mají takhle zasviněný asi všichni, ale co jsem tak googloval, tak někomu to vyčistění nebo výměna pomohlo, někomu ne. Já jsem na radu výše prostě vyškubnul konektor čidla kapoty, zalepil jsem oba konce izolepou, aby se tam nedostala voda a uvidím, jestli to skutečně deaktivuje celý alarm a jestli mám pokoj. Že auto při zamykání nebliká, mě nijak netrápí, hlavně že pípne :)
 
Ta horní levá kavita je vyloženě vypálená, tzn. musí tam být vyšší přechodový odpor, což může vést ke kolísání napětí, ne? A to může být příčinou náhodného spouštění alarmu.. Je to jedna z mých teorií :). Každopádně nejsem elektrikář... Uvidíme po výměně. Ještě tomu dám šanci.
 
Já ho právě četl pořádně :). Jenže - alarm se mi spouštěl každý den (klidně i 2x za den), ale když jsem mechanicky vyčistil ten bordel z té vypálené kavity, tak to více než týden "bylo hodné". Ostatní podmínky jsou stejné, tzn. dobitá baterka, auto zaparkované venku, etc. Jediná změna byla to mechanické vyčištění. Není náhodou i kolísání napětí či krátkodobě zvýšený přechodový odpor (z jakéhokoliv důvodu) spouštěčem alarmu?
 
ano dělá to ten přechodový odpor , ale spíš v kontaktech zámků dveří. V autorizáku mazdy dokážou vyčíst uložený chyby z alarmu (klasická diag neumí) . Nedávno tam byl kolega co píše kousek nad tebou ale zapomněl si říct o ten výpis chyb. stojí to cca 500. Kdyby se někdo našel kdo by si ten výpis nechal udělat a zveřejnil by ho tady, dost by to možná pomohlo odhalit / potvrdit příčinu tohoto rozšířenýho problému ;)
 
čaute mal som ten istý problém s alarmom tento rok to dospelo do štádia kedy sa to pústalo cca 10x za den.
zo zúfalstva som kompresorom vyfúkal všetky zámky stlačeným vzduchom + zmenil pozíciu všetkých protikusov.
Na moje prekvapenie je už tyzden ticho co mi potvrdil aj sused ironickou poznámkou :grinning::grinning:.
 
Mám to auto dva dni a hneď sa už zopár krát prejavilo večer a v noci húkaním a blikaním (nepomohlo ani deaktivovať alarm cez ovládač) ... A tiež mám nefunkčné dotykové zamykanie na klučke vodiča. Než to opravím to zamykanie, odpojím zatiaľ tú sirénu, ale nestačilo by vytiahnuť poistku sirény ako rozoberať tapacírung v kufri ??
 
Ovladačem deaktivuješ jen pohybové senzory uvnitř a náklonové čidlo v siréně. Alarm je součástí jednotky BCM. Vytažením pojistky by ti nešlo i osvětlení, okna, pokud nemáš keyless tak i dálkový odemykání a další vybava řízená touto jednotkou.

Myslíš že by jsme všichni rozebírali celej zadní bok a kufr, kdyby stačilo jen vytáhnout pojistku ? :)
 
Tak bolo mi jasné, že asi v tom ešte niečo bude ... Na poistke sirény sú aj okna, osvetlenie a podobne? Pozerám na popis k poistkovému panelu a napr. elektricky ovládané okná sú inde a majú 40A poistku? A zatiaľ som tú večernú a nočnú diskotéku zrušil odpojením čidla zámku kapoty.
Inak SUPER za toto fórum, dočítal som sa veľa užitočných informáciíí a hlavne vďaka Vám, čo odpovedáte nám "nováčikom" :)
 
Když odpojíš čidlo kapoty, ato po zamknutí neblikne - tváří se furt že je něco otevřené a "neuspí se". V tomto režimu je větší odběr z baterie ;)
 
Back
Top